Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. Ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát. Engedélyezem
Termékek Menü
0

Vegyes vagy alternatív étrendet válasszunk?

Vegyes vagy alternatív étrendet válasszunk?

 

Gyakori kérdésként merül fel, hogy étrendünk melyik irányzatot kövesse: Vajon a változatos, vegyes, kiegyensúlyozott étrend vagy valamilyen alternatív irányzat követői egészségesebbek?


Az alternatív irányzatoknak is vannak előnyei, de számba kell vennünk a hátrányaikat is. Például a helyesen összeállított vegetáriánus étrenden élők között kisebb az elhízás, a szívinfarktus, az agyvérzés, a magas vérnyomás és a cukorbetegség, s bizonyos daganatos betegségek, pl.: vastagbél-végbélrák, mellrák előfordulása, mint a húst fogyasztók körében. Ám ha valaki csak az állati eredetű élelmiszerek elhagyását tekinti egészsége zálogának, s nem gondoskodik az étrend megfelelő összeállításáról, a csökkent mennyiségű tápanyagok pótlásáról, számolnia kell bizonyos kockázati tényezőkkel, pl.: esszenciális aminosavak, B2-, B6-, B12- és D-vitamin, kalcium, vas, réz és cink hiányával, amelyek különböző kóros állapotok kialakulásához vezethetnek, pl.: vérszegénységhez, fehérjehiányos állapothoz, a fejlődés, a testi növekedés, elmaradásához és egyéb, a vitaminok hiányos bevitele esetén kialakuló kórképekhez). Várandós, szoptató kismamáknak, kisgyermekeknek, de még serdülőknek sem ajánlott a tisztán növényi vegán étrend, kizárólag szemivegetáriánus, lakto-ovo étrend javasolható.

Érdemes tudni, hogy a vegetáriánizmus jótékony hatása nem csak az étrendnek köszönhetők, hanem a vegetáriánus életformának, pl.: a dohányzás és az alkoholfogyasztás mellőzésének, a tudatosabb, fegyelmezettebb étkezésnek, a rendszeres testedzésnek, s a lelki egészségnek is.
Hasonló életformát követve a kiegyensúlyozott táplálkozást folytatók között is éppoly egészségesek, mint a vegetáriánusok.

Tartalomhoz tartozó címkék: egészség étrend