Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. Ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát. Engedélyezem
Termékek Menü

Stressz mentes diéta - Életmódváltás indul! 7# : Melyik a neked való mozgásforma?

Stressz mentes diéta - Életmódváltás indul! 7# : Melyik a neked való mozgásforma?

Melyik a neked való mozgásforma?

Napjaid jelentős részét a munkahelyeden töltöd, ezért mi most azt vettük sorra, hogy a munkavégzésed alapján milyen mozgásformát érdemes választani, hogy ellensúlyozd a testedet napközben ért hatásokat.

 

"... Fogyni kellene, mozogni kellene! Legyen több energiám, kevesebb stressz! "

Örökös dilemmák, melyek legtöbbünk fejébe időről időre befészkelik magukat.  Legnagyobb probléma, hogy mindezt egyszerre szeretnénk elérni, aminek legtöbbször kudarc  a vége. Mit tehetünk?

Van egy rossz hírünk, tartós eredményt életmódváltással tudsz csak elérni!

De van jó hírünk is, nem is olyan nehéz ez, ha pár aprónak tűnő dolgot változtatsz a mindennapjaidba. Új sorozatunkban ehhez adunk most neked néhány hasznos infót és tanácsot!

 

 

Melyik a neked való mozgásforma?

 

Mozogni jó, mozogni kell! Legalább heti 3 alkalommal minimum 30 percet. Ezt tudjuk, hiszen mondja az orvos, a szakember, látjuk a tévében, írja a magazin: a rendszeres testedzés erősíti a szívet, az érrendszert, az immunrendszert, segít levezetni a stresszt .. és még reggelig sorolhatnánk jótékony hatásait. De mi az ami az egész napos hajtás után tényleg jól esne, amire könnyebben rászánnánk magunkat?

A napjaid nagy részét a munkahelyeden töltöd, ezért most azt vesszük sorra, hogy a munkavégzésed alapján milyen mozgásformát válassz, hogy ellensúlyozd a testedet napközben ért hatásokat.

 

1. Ülő munka  / Irodai dolgozó, kozmetikus,sofőr ..

Nyakfájás, hátfájás, derékfájás.

Akárhány évesek vagyunk, a hosszan tartó ülés okozta kellemetlen tüneteket mindannyian ismerjük.

Mindegy hogy Íróasztalnál vagy autóban ülve töltünk órákat, a gerincoszlopunkra mindez jelentős terheléssel bír, hiszen megváltozik a normális kettős S alakú görbülete. A legrosszabb és sajnos leggyakoribb, hogy a fejünk előretolódik, a hátunk pedig görnyedt tartást vesz fel. Jellemző az aszimmetrikus testhelyzet, ami féloldalas terhelést is jelent. Ez az állapot pedig előbb utóbb mozgásszervi betegségekhez vezet.

A bajt tetézi a keresztbe tett lábbal ülés, ami nem csak a nőkre, de a férfiakra is jellemző. Ez a testhelyzet csökkenti a vérkeringést a lábakban, hiszen nyomás alá kerülnek az erek. Ha hajlamosak vagyunk rá, növeli a visszértágulatok kialakulásának esélyét.

Amit tehetsz:

- Sokat segít, ha óránként pár percre felállsz, sétálsz kicsit, átmozgatod a végtagjaid.

- Megtanulod a helyes ülést (Erről itt olvashatsz)

Milyen mozgásforma az ideális? Olyan ami átmozgatja, erősíti és nyújtja a felső tested izmait.

Küzdősportok, evezés, gerinctorna, dinamikus jóga, zumba, úszás

 

2. Álló munkavégzés / Fodrász, pincér, bolti eladó ..

Nehéz láb érzés, lábgörcs, lábdagadás, derék - hát - nyak fájdalmak, visszeresség

Üléshez hasonlóan az órák hosszat állás is okoz mozgásszervi panaszokat. Először jellemzően a lábon jelentkeznek a tünetek, de a fokozott terhelés később a csípő, gerinc, hát, váll és nyak területeket is érinti.

 Gyakori a talp fájdalom (talp hártya gyulladása) és a lúdtalp kialakulása is.

 Amit tehetsz:

- Helyes lábbeli választás kiemelkedően fontos! Milyen a tökéletes cipő? Hajlékony, rugalmas de masszív talp, maximum 4 cm magas sarok, ha kell, lúdtalpbetét

- Helyes állás: egyenes gerinc, kis terpesz, talpak a vállal szimmetrikusak

- Időközönként át kell mozgatni a végtagokat, lehetőség szerint váltakozzon a testhelyzet: állás, ülés, gyaloglás.

Milyen mozgásforma az ideális? Olyan ami tehermentesíti a lábaidat vagy folyamatos mozgást igényel

Úszás, vízben végzett torna, gyógytorna, kerékpározás, spinning, tenisz, futás, labdajátékok

TIPP Teli hassal és üres gyomorral se jó elindulni edzeni! Próbáld ki az ABY's Diet Perfect Day milkshake termékét, ami tökéletesen beilleszthető fogyókúrás étrendedbe, gondosan kiválogatott összetevői hosszan tartó energiával töltenek fel! Tudj meg többet a termékről, ITT

 

3. Fizikai munka / Rakodó munka, beteg gondozók, mesteremberek, kisgyermekes szülők ..

Derékfájdalom, idegbecsípődés, kar és váll elnehezülése

Rendszeres hajolgatással, cipeléssel járó munka esetén a gerinc, a hát és a karok fokozott terhelésnek vannak kitéve. Tévhit, hogy a fizikai munkát végző embereknek nincs már szükségük további testmozgásra.

Amit tehetsz:

- Erősíteni kell a folyamatosan igénybe vett izmokat. A gerincet ezáltal tehermentesíteni lehet.

- Mindig egyenes gerinccel emelj! Ne hajolj, hanem guggolásból a combizmok segítségével egyenesedj fel.

- Fontos az izmok rendszeres nyújtása, lazítása. Munka után szánj rá időt mindenképp.

Milyen mozgásforma az ideális?

Gyógytorna, gerinc torna, úszás, súlyokkal végzett erősítő torna, hot-iron, pilates

 

4. Zajban végzett munka / óvónők, gyári dolgozók, ipari munkások, szórakoztatóiparban dolgozók ..

Megemelkedett vérnyomás, gyomorpanaszok, gyakori fejfájás, fáradság

A tartósan 65 decibel feletti zajban végzett munka stresszes tünetekhez vezet. Idegrendszeri és immunrendszeri problémával gyakran küzdenek a zajos munkakörben dolgozók. Tartós erős zajhatás hallásromláshoz is vezet, nem véletlen, hogy az ilyen munkahelyeken előírás a megfelelő hallásvédelmi eszközök használata.

Amit tehetsz:

- Csukd be a szemed és vegyél pár nagy levegőt: csökken a pulzus, javul a vérnyomás, csökkented a téged ért stressz hatást

Milyen mozgásforma az ideális? Olyan ahol csend és nyugalom vesz körül!

Jóga, pilates, szabadban végzett testmozgás: túrázás, kerékpározás, futás,

 

Amennyiben mozgásszervi panaszaid a rendszeres testmozgás ellenére állandósulnak, rosszabbodnak, kérd ki orvos vagy gyógytornász véleményét!

 

Sorozatunk további cikkei:

Stresszmentes diéta - Életmódváltás indul! 2# : STOP Koplalás!

Stresszmentes diéta - Életmódváltás indul! 4# : "Úgy ennék egy kis csokit..."

Stressz mentes diéta - Életmódváltás indul! 5# : Diétás nassolnivalók, csábulj el okosan!