Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. Ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát. Engedélyezem
Termékek Menü

Stressz mentes diéta - Életmódváltás indul! 5# : Diétás nassolnivalók, csábulj el okosan!

Stressz mentes diéta - Életmódváltás indul! 5# : Diétás nassolnivalók, csábulj el okosan!

Diétás nassolnivalók, csábulj el okosan!

Hogyan nassolj lelkifurdalás nélkül ,hogy közben a diétádat se veszélyeztesd? Jöjjön most néhány szuper tipp az okos nasiválasztáshoz!

"... Fogyni kellene, mozogni kellene! Legyen több energiám, kevesebb stressz! "

Örökös dilemmák, melyek legtöbbünk fejébe időről időre befészkelik magukat.  Legnagyobb probléma, hogy mindezt egyszerre szeretnénk elérni, aminek legtöbbször kudarc  a vége. Mit tehetünk?

Van egy rossz hírünk, tartós eredményt életmódváltással tudsz csak elérni!

De van jó hírünk is, nem is olyan nehéz ez, ha pár aprónak tűnő dolgot változtatsz a mindennapjaidba. Új sorozatunkban ehhez adunk most neked néhány hasznos infót és tanácsot!

 

5. Diétás nassolnivalók, csábulj el okosan!

A kiegyensúlyozott, helyes táplálkozás egyik legfontosabb eleme, hogy tartsd be a napi öszöri étkezést, akár fogyókúrázol akár nem. (Erről részleteiben ITT írtunk Nektek ) Amiben szerintünk mindenki egyet ért, hogy köztes étkezés gyanánt szeretünk nassolni. De hogyan csináld, hogy közben a diétádat sem veszélyezteted? Jöjjön most néhány szuper tipp az okos nasiválasztáshoz!

 

1. Gabonában az erő!

A teljes értékű gabonából készült snack-ek, gabonapelyhek, pékáruk lassú felszívódású szénhidrátokat tartalmaznak, melyek hosszan tartó energiával látják el szervezeted. Választhatsz natúr vagy ízesített terméket is, így biztosan nem fogod hamar megunni!

 

2. Reggeli ismétlés

Ki mondta, hogy a pirítós és a müzli csak reggelire jó alternatíva?

1 szelet teljes kiőrlésű kenyér egy kevés alacsony cukortartalmú lekvárral megkenve. Édes is, szénhidrát is, de egy lekváros buktához képest sokkal egészségesebb és diétásabb választás tízóraira vagy uzsonnára. Alternatíva például 1-2 evőkanál házilag készített müzli natúr joghurttal és egy kevés friss gyümölccsel.

3. Ropogtatni jó

Az olajos magvaknak, dióféléknek számos pozitív hatása van a szervezetünkre, sok antioxidáns, ásványi anyag és vitamin található bennük. Mindenképp a sótlan verziót válaszd! Ugyan zsírtartalmuk, ezáltal kalóriatartalmuk tényleg magas, napi mennyiségnek egy kisebb adag is elegendő. Viszont esetükben a jó zsírokról, a telítetlen zsírsavakról beszélünk. Kiemelten javasoljuk a dió és a lenmag fogyasztását, hiszen ezek kiemelkedően magas Omega-3 zsírsav tartalmúak.

4. Pici bűnözés

Végy egy pici adagot valamiből, amiről tudod, hogy annyira nem szerencsés fogyasztanod a diétád alatt és párosítsd valami olyannal, amiből bátran ehetsz nagyobb mennyiséget is. Mit is értünk ez alatt? Például:

  • Kiskanálnyi natúr mogyoróvaj + almaszeletek
  • Cukormentes lekvár + Zsírszegény túró
  • Avokádókrém + nyers zöldség szeletek (répa, zeller, karalábé stb)

5. Kombinálj!

A legjobb választás, ha mindig kombinálod a makrotápanyagokat. Ez azt jelenti hogy lehetőleg mindig tartalmazzon zsírt, fehérjét és szénhidrátot is az étel.

  • Néhány szem olajos mag pl: dió (fehérje+zsír) és egy kis fürt szőlő vagy almagerezd (szénhidrát)
  • Alacsony zsírtartalmú sajt pl: mozzarella (fehérje + zsír) és egy szelet teljes kiőrlésű snack (szénhidrát)

Ha követed tanácsunkat, a kis étkezések alkalmával is alapvetően fontos tápanyagokkal látod el a szervezeted, biztosítva ezzel hogy sokáig kitarts energiával és mellette jól is érezd magad.

6. Koncentrálj!

Te is ismered azt a szituációt amikor úgy tűnik el a tányérodról az étel, hogy szinte nem is emlékszel mikor tetted a szádba? Tipikusan akkor fordul elő, ha közben telefonálunk, tévézünk, e-mailt írunk vagy olvasgatunk. Ilyenkor hajlamosak vagyunk többet enni a kelleténél és még az étel kapcsán érzett elégedett érzés is elmarad. Még ha csak kis étkezésről is van szó, koncentrálj az evésre, rágd meg jól a falatot és élvezd ki az ízeket!

7. Vidd magaddal!

Egész nap úton vagyunk, folyamatos pörgés a munkahelyen, szinte már csak azt vesszük észre, hogy kopog a szemünk az éhségtől. Ilyenkor nagyon könnyen el tudunk csábulni: a pékségből kiszűrődő illatok, az édesség automata, a sarki kis büfé mind-mind egyszerű és gyors megoldás ilyen helyzetekben. Úgy a legegyszerűbb elkerülni a csábítást, ha még otthon előre megtervezed az étkezéseidet és csomagolsz magadnak egy kis egészséges finomságot.  

 

Kapcsolódó cikkeink:

Stresszmentes diéta - Életmódváltás indul! 2# : STOP Koplalás!
Stresszmentes diéta - Életmódváltás indul! 4# : "Úgy ennék egy kis csokit..."