Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. Ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Adatkezelési Tájékoztatónkat ide kattintva olvashatja el.

Termékek Menü

Stresszmentes diéta - Életmódváltás indul! 4# : "Úgy ennék egy kis csokit..."

Stresszmentes diéta - Életmódváltás indul! 4# : "Úgy ennék egy kis csokit..."

"Úgy ennék egy kis csokit..."  - Miért érzünk erős vágyat bizonyos ételek után? 

Ha a fogyókúrás diétád ellenére Te is könnyen elcsábulsz, figyelmedbe ajánljuk az alábbi összefoglalónkat.


"... Fogyni kellene, mozogni kellene! Legyen több energiám, kevesebb stressz! "

Örökös dilemmák, melyek legtöbbünk fejébe időről időre befészkelik magukat.  Legnagyobb probléma, hogy mindezt egyszerre szeretnénk elérni, aminek legtöbbször kudarc  a vége. Mit tehetünk?

Van egy rossz hírünk, tartós eredményt életmódváltással tudsz csak elérni!

De van jó hírünk is, nem is olyan nehéz ez, ha pár aprónak tűnő dolgot változtatsz a mindennapjaidba. Új sorozatunkban ehhez adunk most neked néhány hasznos infót és tanácsot!

 

4. "Úgy ennék egy kis csokit.."  - Miért érzünk erős vágyat bizonyos ételek után?  

Ha a fogyókúrás diétád ellenére Te is könnyen elcsábulsz, figyelmedbe ajánljuk az alábbi összefoglalónkat.

Tudtad, hogy ha valamilyen étel  után sóvárogsz, annak hátterében az is állhat, hogy a szervezetednek szüksége van bizonyos nyomelemre, vitaminra vagy tápanyagra?

Összegyűjtöttük Neked, hogy mikre utalhatnak, ha csokoládé, cukros ételek, vagy éppen kenyér/tésztafélék után vágyakozol.

Érdemes odafigyelned tested jelzéseire! A megfelelő élelmiszerek fogyasztásával elkerülheted a fogyókúrád során feleslegesen bevitt plusz kalóriákat! Nézzük sorban.


Csokoládé utáni vágy  

Mit nem adnál egy falat csokiért? Valószínű, hogy szervezetednek magnéziumra van szüksége.

Egy kis kocka minimum 70 %-os étcsokit nyugodtan megehetsz! De hogy a kockából ne tábla legyen, inkább turbózd fel étkezéseid magas magnézium tartalmú élelmiszerekkel, melyek a következők:

  • Zöldségfélék:  különösen a kelkáposzta, a spenót vagy a mángold. 
  • Olajos magvak:  mandula, napraforgómag, kesudió, pekándió, fenyőmag.
  • Teljes kiőrlésű gabonafélék
  • Halak:  lazac, tonhal, makrélát.

Csokifüggő vagy? Az ABY Diet Perfect Day csokoládé ízű milkshake kiváló alternatíva, ha nem szeretnéd nélkülözni fogyókúrád alatt kedvenc édességed ízét!

 

Sütemény, édesség utáni vágy  

Ha folyamatosan cukor után sóvárogsz, több dolog is állhat a háttérben. Ezt a legnehezebb egyértelműen meghatározni, mert több hiányosság is kapcsolódhat hozzá.

Javasoljuk, hogy építsd be étkezésedbe ezeket az ásványi anyagokat, hogy garantáltan elkerüljön az édes ízek utáni vágyakozás. 

  • Króm: segít egyensúlyban tartani az inzulinszintünket. 

                     Ezt fogyaszd: brokkoli, sajt, szőlő, csirke.

  • Szén: cukor egyik alkotóeleme. 

         Ezt fogyaszd: friss gyümölcsök.

  • Foszfor: a sejtek energiatermelését segíti.

         Ezt fogyaszd: csirke, marhahús, hal, tojás, tejtermék, olajos magvak, hüvelyesek.

  • Kén: segíti a szervezet toxin szintjének csökkentését.

         Ezt fogyaszd:: áfonya, retek, karfiol.

  • Triptofán: ez az aminosav segítségével állítja elő szervezetünk a hangulatainkat befolyásoló szerotonint.

         Ezt fogyaszd: húsfélék, tejtermékek, spenót, mazsola. 


Kenyér, tészta utáni vágy  

A finomított szénhidrátok, például kenyér és a tészta iránti vágyakozás valójában azt is jelentheti hogy nitrogén hiányzik a szervezetednek. Nitrogén szükséges a fehérjék, a sejtek előállításához. Nitrogénhiány esetén fehérjehiány is kialakul, ami alultápláltságot okozhat, ami miatt a szervezet fokozottan kívánja a szénhidrátokat.

Helyette inkább ezt fogyaszd: magas fehérjetartalmú ételek, zöldségek, gyümölcsök.  

 

Forrás: www.hazipatika.com, http://diabeteslibrary.org/mineral-deficiencies-and-food-cravings/

 

Kapcsolódó cikkeink:

Stresszmentes diéta - Életmódváltás indul 1# : Vezess Naplót!
Stresszmentes diéta - Életmódváltás indul! 2# : STOP Koplalás!
Stresszmentes diéta - Életmódváltás indul! 3# : Mozgásra fel!