Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. Ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Adatkezelési Tájékoztatónkat ide kattintva olvashatja el.

Termékek Menü

Stresszmentes diéta - Életmódváltás indul! 2# : STOP Koplalás!

Stresszmentes diéta - Életmódváltás indul! 2# : STOP Koplalás!

Egyek vagy ne egyek? STOP Koplalás!

A legegyszerűbb fogyókúrás megoldás nyilván az hogy nem eszel.

Kihagysz  1-2 étkezést és máris csökkent a kalória bevitel. De biztos jól fogod érezni magad közben? Nem valószínű.

"... Fogyni kellene,mozogni kellene! Legyen több energiám, kevesebb stressz! "

Örökös dilemmák, melyek legtöbbünk fejébe időről időre befészkelik magukat.  Legnagyobb probléma, hogy mindezt egyszerre szeretnénk elérni, aminek legtöbbször kudarc  a vége. Mit tehetünk?

Van egy rossz hírünk, tartós eredményt életmódváltással tudsz csak elérni!

De van jó hírünk is, nem is olyan nehéz ez, ha pár aprónak tűnő dolgot változtatsz a mindennapjaidba. Új sorozatunkban ehhez adunk most neked néhány hasznos infót és tanácsot!

 

2. Egyek vagy ne egyek? STOP Koplalás!

A legegyszerűbb fogyókúrás megoldás nyilván az hogy nem eszel. Kihagysz  1-2 étkezést és máris csökkent a kalória bevitel. De biztos jól fogod érezni magad közben? Nem valószínű.

Gyenge leszel, türelmetlen, ingerlékeny és éhes! Rosszabb esetben fejfájás fog gyötörni és akár el is ájulhatsz.

 

Mindez a vércukorszinted ingadozása miatt alakul így. Mi történik a szervezetedben ilyenkor?

  •        Leesik a vércukorszinted; Ingerlékeny vagy, szédülsz és hirtelen rád tör az éhség
  •        Enni kell, de azonnal! Ilyenkor jellemzően édeset, szénhidrátot eszel.
  •         Hirtelen, jelentősen megemelkedik a vércukorszinted.
  •         A szervezeted nagy mennyiségű inzulint termel
  •         A nagy mennyiségű inzulin hatására a vércukorszinted megint gyorsan esni kezd
  •        És kezdődik elölről a körforgás!

     

 

Ráadásul hosszú távon a koplalással járó fogyókúra miatt lassul az anyagcseréd, ami miatt a szervezet nem tudja feldolgozni a bevitt többlet energiát és azonnal raktározó üzemmódba kezd. Nemhogy fogysz, még hízol is!

Mi azt javasoljuk, hogy ne koplalj, hanem tartsd be a napi ötszöri étkezést!

 

Lassú felszívódású szénhidrátok fogyasztásával megelőzheted a vércukorszinted hirtelen ugrálását. Folyamatosan energiához jut a szervezeted, elkerülnek a falási rohamok!

Mik azok a lassú felszívódású szénhidrátok? Teljes kiőrlésű gabonából készült termékek, pékáruk, tészták és zöldségfélék.

Ha gyors felszívódású szénhidrátot fogyasztasz, lehetőleg társíts hozzá egy lassú felszívódásút is!

A szénhidrátokról beszéltünk, de a szervezeted egészséges működéséhez természetesen szükség van zsírokra és fehérjékre is. 

 

Több féle ajánlás is van a különböző céloktól függően, de általánosan elmondható, hogy a fogyókúrás étrend ideális esetben: 45 % szénhidrátot, 30 % zsírt és 25 % fehérjét tartalmaz.

Fehérjeforrások: húsfélék, hal, szója, hüvelyesek, tejtermék, tojás.

Zsírok esetén fontos figyelembe venni, hogy a kész élelmiszerek jelentős része tartalmaz rejtett zsírokat. Ezért azt javasoljuk, hogy az ételhez hozzáadott zsiradék lehetőleg jó minőségű, hidegen sajtolt olaj legyen.

 

Turbózd fel salátáidat a kiemelkedően magas Omega 3 zsírsav(ALA) tartalmú ABY Bio Hidegen sajtolt olajaival!  

 

Az Omega 3 zsírsavakban gazdag ételek fogyasztása hozzájárul a vér normál koleszterinszintjének fenntartásához, csökkenti a szív és érrendszeri megbetegedések kockázatát, segít elkerülni a vércukorszint ingadozásokat, enyhít a gyulladásos állapotokat, erősíti az immunrendszert, jótékony hatással van az idegrendszer működésére. Az említett hidegen sajtolt olajokon kívül további forrása többek között a halak, olajos magvak, tofu és az avokádó.     

A helyes étrend kialakításához kérd dietetikus segítségét! A szakember a egészségi állapotodnak, korodnak, életmódodnak megfelelő tanácsokkal fog ellátni téged.

 

 

 Kattints a folytatáshoz! Kapcsolódó cikkeink:

Stressz mentes diéta - Életmódváltás indul! 3# : Mozgásra fel!
Stressz mentes diéta - Életmódváltás indul! 4# : "Úgy ennék egy kis csokit..."