Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. Ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát. Engedélyezem
Termékek Menü
0

Győzzük le a tavaszi fáradtságot!

Győzzük le a tavaszi fáradtságot!

 

A hosszú tél próbára tette a szervezetünket. A borús napok a hangulatot is kedvezőtlenül befolyásolják, s a friss zöldségek és gyümölcsök bőséges választéka is várat még magára. Nem meglepő, ha némely tápanyag hiánya miatt ilyenkor fáradtabbak vagyunk. Mit tehetünk a tavaszi fáradtság ellen?

Elsősorban arra törekedjünk, hogy aludjuk ki magunkat! Bármilyen banálisan is hangzik, a napi 7-8 óra nyugodt alvás nélkül döcögve indul a nap. Hagyjuk, hogy a felkelő nap beszűrődjön a szoba ablakán, hiszen kellemesebb erre ébredni, mint az óracsörgésre. Nyújtózkodjunk, gondoljuk át a napi teendőket, s ha rend van a fejünkben, máris könnyebben indul a nap.

Ébredés után mielőbb, lehetőleg még otthon reggelizzünk! Ha van rá mód, érdemes a családnak együtt elfogyasztani a reggelit. Ha ez nem fér bele a rohanós reggelekbe, akkor se hagyjuk ki! Néhány perc alatt megehető az előző este elkészített szendvics valamilyen meleg itallal, gabonapehely tejjel, joghurttal vagy kefírrel vagy egy gyümölcsturmix is megteszi az első étkezésként. Joghurtba, tejbe keverhetjük például az ABY BIO Szépség  aranykölescsíra őrleményt, amely az ásványi anyagok, vitaminok tárháza. Többek között mangán, réz, niacin, és B2-, B3-, B6-vitamin-, valamint kovasavtartalmának köszönheti jótékony hatását. A B-vitaminok nem csak az idegrendszer működését támogatják, hanem hozzájárulnak a fáradtság, valamint a kifáradás csökkentéséhez. Fontos, hogy együnk valamit, mielőtt elindulunk, így energiával feltöltve, frissen kezdhetjük a napot.

A tavaszi fáradtság ellen javasolt naponta többször friss gyümölcsöt, zöldséget fogyasztani. Bár még mindig a télre eltett zöldségeket (savanyúkáposztát, egyéb savanyúságokat, káposztaféléket, sárgarépát, zellert, céklát stb.) részesítjük előnyben, az étrendet színesíthetjük hónapos retekkel, újhagymával, zöldpaprikával, kígyóuborkával és paradicsommal is.
Érdemes minél többféle zöldségből salátát készíteni. Főtt vagy sült hússal, szardíniával, tonhallal, sajtdarabokkal, főtt tojás karikákkal akár hideg ebédnek, akár egy gyors vacsorának kitűnő választás. Ha ugyanazokból az összetevőkből készítjük a salátákat, de minden alkalommal más és más hidegen sajtolt olajjal locsoljuk meg, változni fog a salátánk ízvilága is. Használjuk bátran az extra szűz olíva olajat, a tökmag-, szezám olajat vagy a Búzafüves Linom hidegen sajtolt étolajat salátákhoz.

Ne feledkezzünk meg a bőséges folyadékfogyasztásról! Naponta 2,5-3 liter cukormentes folyadék szükséges a szervezetünknek ahhoz, hogy jól működhessen. A folyadék hiánya nem csak a sportolók teljesítményét rontja, a hétköznapi munkák során is bágyadtabbnak érezhetjük magunkat. Elsősorban vizet, cukormentes teát, frissen préselt zöldség- vagy gyümölcslevet fogyasszunk!

A változatos, vegyes, kiegyensúlyozott étrend mellett rendszeres testmozgással is felfrissítjük a szervezetünket. Használjuk ki a napsütéses időszakokat, lehetőleg a szabadban kocogjunk, fussunk, kerékpározzunk, s amikor csak tehetjük, kiránduljunk nagyokat! A kirándulás - főleg a hegyekben, erdőkben - remek testedzés, s az oxigéndús, friss levegő is frissíti a szervezetet.

Tartalomhoz tartozó címkék: hír egészség étrend tavasz