Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. Ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

Adatkezelési Tájékoztatónkat ide kattintva olvashatja el.

Diétás nassolnivalók

Diétás nassolnivalók
Hogyan nassolj bűntudat nélkül, hogy közben ne borítsd fel kiegyensúlyozott táplálkozásod vagy a diétád? Néhány szuper tippet osztunk meg veletek, hogy milyen alternatívákat válasszatok, ha nassolni vágytok.

A kiegyensúlyozott, helyes táplálkozás egyik legfontosabb eleme, hogy tartsd be a napi ötszöri étkezést, akár fogyókúrázol akár nem. Amiben szerintünk mindenki egyet ért, hogy köztes étkezés gyanánt szeretünk nassolni. De hogyan csináld egészségesebben? Jöjjön most néhány szuper tipp az okos nasiválasztáshoz!

1. Gluténmentes snackek

Gluténmentes életmód mellett sem kell lemondanod kedvenc sós ropogtatnivalóidról. Az Aby's termékei között több alternatívát is találhatsz, melyek tökéletesek két étkezés közötti, vagy egy esti filmezés melletti nassoláshoz. Az Aby's Gluténmentes Snack szezámmagos, sajtos-fokhagymás, pizzás és chilis ízesítésben is elérhető, melyek mindegyike gluténmentes, tojásmentes, pálmaolaj mentes és tartósítószermentes. Az új Aby's Gluténmentes Tallérok pedig két kiszerelésben és összesen 5 különböző ízben készülnek (natúr, pikáns, köménymagos, pizzás, fokhagymás) és szintén "mindenmentesek". 

2. Reggeli ismétlés

Ki mondta, hogy a pirítós és a müzli csak reggelire jó alternatíva?

1 szelet Aby's Gluténmentes Vekni egy kevés alacsony cukortartalmú lekvárral megkenve remek édes nassolnivaló. Édes is, szénhidrát is, de egy lekváros buktához képest sokkal egészségesebb és diétásabb választás tízóraira vagy uzsonnára. Alternatíva például 1-2 evőkanál házilag készített müzli natúr joghurttal és egy kevés friss gyümölccsel.

3. Ropogtatni jó

Az olajos magvaknak, dióféléknek számos pozitív hatása van a szervezetünkre, sok antioxidáns, ásványi anyag és vitamin található bennük. Mindenképp a sótlan verziót válaszd! Ugyan zsírtartalmuk, ezáltal kalóriatartalmuk tényleg magas, napi mennyiségnek egy kisebb adag is elegendő. Viszont esetükben a jó zsírokról, a telítetlen zsírsavakról beszélünk. Kiemelten javasoljuk a dió és a lenmag fogyasztását, hiszen ezek kiemelkedően magas Omega-3 zsírsav tartalmúak.

4. Pici bűnözés

Végy egy pici adagot valamiből, amiről tudod, hogy annyira nem szerencsés fogyasztanod a diétád alatt és párosítsd valami olyannal, amiből bátran ehetsz nagyobb mennyiséget is.

5. Kombinálj!

A legjobb választás, ha mindig kombinálod a makrotápanyagokat. Ez azt jelenti hogy lehetőleg mindig tartalmazzon zsírt, fehérjét és szénhidrátot is az étel.

  • Néhány szem olajos mag pl: dió (fehérje+zsír) és egy kis fürt szőlő vagy almagerezd (szénhidrát)
  • Alacsony zsírtartalmú sajt pl: mozzarella (fehérje+zsír) és egy szelet Aby's Gluténmentes Vekni (szénhidrát)

Ha követed tanácsunkat, a kis étkezések alkalmával is alapvetően fontos tápanyagokkal látod el a szervezeted, biztosítva ezzel hogy sokáig kitarts energiával és mellette jól is érezd magad.

6. Koncentrálj!

Te is ismered azt a szituációt amikor úgy tűnik el a tányérodról az étel, hogy szinte nem is emlékszel mikor tetted a szádba? Tipikusan akkor fordul elő, ha közben telefonálunk, tévézünk, e-mailt írunk vagy olvasgatunk. Ilyenkor hajlamosak vagyunk többet enni a kelleténél és még az étel kapcsán érzett elégedettség érzés is elmarad. Még ha csak kis étkezésről is van szó, koncentrálj az evésre, rágd meg jól a falatot és élvezd ki az ízeket!

7. Vidd magaddal!

Egész nap úton vagyunk, folyamatos a pörgés a munkahelyen, szinte már csak azt vesszük észre, hogy kopog a szemünk az éhségtől. Ilyenkor nagyon könnyen el tudunk csábulni: a pékségből kiszűrődő illatok, az édesség automata, a sarki kis büfé mind-mind egyszerű és gyors megoldás ilyen helyzetekben. Úgy a legegyszerűbb elkerülni a csábítást, ha még otthon előre megtervezed az étkezéseidet és csomagolsz magadnak egy kis alternatív finomságot.  

Tartalomhoz tartozó címkék: egészség életmód étrend snack